Pro Republica  republiek republikanisme AERM logo
 
Voorpagina Archief Leo Brabanticus Media-archief Boekbesprekingen Contact Links Zoeken Colofon rss Favoriet Disclaimer    
 

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.


Translate this page

Stuur dit artikel door    print-vriendelijke-versie
  
De Telegraaf als spreekbuis voor oranje
Ton Biesemaat

De Telegraaf-rubriek 'Wat U Zegt' heeft nogal wat kritiek op mijn persoon. Gelukkig kan ik goed tegen kritiek en ben ik dat in het bijzonder uit de hoek van De Telegraaf wel gewend. Laten we niet vergeten dat deze krant, met aan het roer als hoofdredacteur Sjuul Paradijs, ook wel door mij genoemd 'Panzer Sjuul', een door-en-door orangistische krant is. Sjuul Paradijs is er zelfs in zijn onmetelijke domheid trots op dat er ettelijke portretten van Hare Grajesteit in zijn werkkamer hangen.

De Telegraaf begon al in 2004 met een campagne tegen mij toen ze merkten dat ik bezig was aan mijn boek 'Bernhardgate' waarin ik het landverraad van Bernhard zur Lippe Biesterfeld aan de kaak stel. Eén van mijn belangrijkste bronnen was hun eigen gepensioneerde adjunct-hoofdredacteur Jan Heitink. Heitink klapte tegenover mij uit de school en overhandigde mij documenten over zijn dubbelfunctie als geheim agent voor de BVD en de Franse geheime dienst waarbij hij toegang kreeg tot de archieven van de Franse geheime dienst waar hij documenten zag over het landverraad van zur Lippe Biesterfeld. Als je aan zoiets explosief-journalistieks werkt maak je je bepaald niet geliefd bij deze door-en-door orangistische propagandakrant. Daarom besloot De Telegraaf in een hoofdartikel in 2004 mij eens flink zwart te maken. Ze schreven dat ik door rancune gedreven de oude Heitink onder druk zou hebben gezet. En waar zou volgens de krant van wakker Nederland mijn rancune vandaan komen? Wel, mijn vader was als onderzeebootcommandant in de Tweede Wereldoorlog gesneuveld en dat was volgens mij de schuld van Bernhard zur Lippe Biesterfeld. Dat ik in november 1957 geboren ben en mijn vader dus nooit in de Tweede Wereldoorlog om het leven kan zijn gekomen hadden ze gemakshalve maar even over het hoofd gezien. Het antwoord dat het De Telegraaf-vod niet zinde was dat mijn vader matroos was op de Nederlandse onderzeeboot O21 en de oorlog overleefde om mij in 1957 te verwekken. Een van de gevolgen van deze schaamteloze en bovendien eenvoudig weerlegbare leugen, louter om de crimineel Bernhard uit de wind te houden, was echter wel dat mijn moeder naar aanleiding van dat krantenartikel ongemakkelijke vragen kreeg over wanneer haar man eigenlijk was overleden.

 

Dát zijn de methodes van De Telegraaf om onwelgevallige informatie over een crimineel van de koningshuismaffia in diskrediet te brengen. Van het artikel in 2004 over mijn persoon klopte toen ook al helemaal niets. De gepensioneerde adjunct-hoofdredacteur Heitink kwam geheel vrijwillig met zijn zeer belastende informatie over Bernhard zur Lippe naar mij toe. Daar zat van mijn kant geen enkele dwang bij, trouwens, hoe en op grond waarvan zou ik Heitink ooit hebben kunnen dwingen? Ik kan daar desnoods nog steeds getuigen voor oproepen zoals de schrijver Tomas Ross, presentator/journalist Frits Barend en de gepensioneerde Telegraaf-journalist Henk de Mari. Maar De Telegraaf, zo is alom bekend, heeft geen boodschap aan de waarheid. Zo dient u ook de smerigheid te lezen die nu op de Telegraaf-website 'Wat U Zegt' staat te lezen: leugens en laffe stemmingmakende insinuaties door een zogenaamde lezer. Gaat u er maar gerust vanuit dat de RVD hier via De Telegraaf achter zit, en vermoedelijk ook nog eens op bevel van de maffia-familie Van Amsberg.
Anderzijds is het goede nieuws dat onze berichtgeving over de hondsbrutale constitutionele staatsgreep kennelijk zó hard is aangekomen - het artikel is inmiddels meer dan 13.000 keer gelezen, het aantal kopieën dat de ronde doet niet eens meegerekend - dat het tot dit soort defensieve tegenbewegingen noopt. Hoe smeriger en laag-bij-de-grondser hun reactie, des te dichter wij kennelijk bij de waarheid zitten.

En wat De Telegraaf betreft: ik laat mijn kat er nog niet eens zijn behoefte op doen. Dat kan ik het arme dier niet aandoen.





ProRepublica doet haar uiterste best om alle rechthebbenden van tekst- en beeldmateriaal
gebruikt op deze website te achterhalen en te vermelden. Eventuele rechthebbenden die niet
vermeld zijn kunnen zich wenden tot ProRepublica. Waar gebruik is gemaakt van materiaal
van derden hebben wij getracht te achterhalen bij wie de rechten liggen volgens de
wettelijke bepalingen. Desondanks kan het voorkomen dat het materiaal niet voor publiek
gebruik is vrijgegeven. Uiteraard zullen wij dit materiaal op verzoek zo snel mogelijk
verwijderen indien daarvoor gegronde redenen bestaan.

Reageren? Momenteel is het door een technische storing niet mogelijk te reageren. Hier wordt aan gewerkt. 
Wel is het mogelijk via email te reageren. Excuses voor het ongemak.
Om te reageren klikt u HIER.
republiek republikeins koningin beatrix monarchie vs republiek rijks voorlichtingsdienst prins willem alexander