Pro Republica  republiek republikanisme AERM logo
 
Voorpagina Archief Leo Brabanticus Media-archief Boekbesprekingen Contact Links Zoeken Colofon rss Favoriet Disclaimer    
 

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.
Tjebbe van Tijen -ONT-TRONINGSLIED voor de Dam van Amsterdam 1795/2013: "Amsterdam Stuyt d'Oranje Scharen"
ThePostOnline -Oud-minister: natuurlijk is de Roy van Zuydewijn 'gepiepeld'.
Omroep Brabant -Republikein Wil Verhoef over 30 april: Hopelijk is Willem-Alexander onze laatste koning
NU.nl -Advocaat Erwin Lensink krijgt spreekverbod
Gelderlander -Erwin Lensink vast tot na troonswisseling


Translate this page

Stuur dit artikel door    print-vriendelijke-versie
  

Endlösung op zijn Nederlands
Hans Vogel, 18 maart 2011

Erwin Lensink wordt op bevel van de rechtbank Den Haag voor enkele maanden opgesloten in het Pieter Baancentrum. In hun ondoorgrondelijke wijsheid heeft de meervoudige strafkamer onder voorzitterschap van de derderangs kleuterjuf met het valse lachje, mr. L. De Loor-Alwin, besloten dat het pychiatrisch en psychologisch onderzoek van Erwin Lensink onvolledig is geweest. Erwin heeft overigens geweigerd om aan het onderzoek mee te werken.

Daarom hebben de rechters besloten dat de waxinelichtwerper onder dwang het onderzoek alsnog moet ondergaan. Dit tussenvonnis maakte mevr. mr. De Loor-Alwin vandaag met een triomfantelijk glimlachje bekend. Erwin Lensink hoorde het met gebogen hoofd aan. Dat is niet zo verwonderlijk. Hij besefte natuurlijk dat hem een verblijf in de hel boven het hoofd hangt. De hel van Bea’s psychogoelag: als je nog niet gek bent als je binnenkomt, maken ze je er wel gek met chemische preparaten.

Waar het in het kort op neer komt is dit: Erwin Lensink is van mening dat mevr. Amsberg en haar familie zich schuldig maken aan strafbare feiten. Hij heeft door middel van een symbolische daad, zonder daarbij iemand kwaad te berokkenen, aandacht willen vragen voor zijn standpunt. Alleen op grond daarvan is hij door een soort hedendaagse dokter Mengele (namelijk de Haagse psychiater De Man) en een obscure zielenknijper uit Rotterdam volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard. Deze twee criminele oplichters verklaarden met droge ogen dat Erwin leidt aan waanideeën. (Leest u vooral het verslag van de zitting van 15 maart op deze site en op Klokkenluideronline.)

Wat zijn de bredere implicaties hiervan?

Welnu, voortaan loopt iedereen die het niet eens met de huidige staatsvorm groot gevaar. Het Nederland van vandaag is in wezen geen haar beter dan de meest abjecte dictatuur. Ben je het niet eens met de regering? Bega je een daad van protest? Direct naar de goelag.





Pro Republica doet haar uiterste best om alle rechthebbenden van tekst- en beeldmateriaal
gebruikt op deze website te achterhalen en te vermelden. Eventuele rechthebbenden die niet
vermeld zijn kunnen zich wenden tot Pro Republica. Waar gebruik is gemaakt van materiaal
van derden hebben wij getracht te achterhalen bij wie de rechten liggen volgens de
wettelijke bepalingen. Desondanks kan het voorkomen dat het materiaal niet voor publiek
gebruik is vrijgegeven. Uiteraard zullen wij dit materiaal op verzoek zo snel mogelijk
verwijderen indien daarvoor gegronde redenen bestaan.

Reageren? Lees eerst onze huisregels.
Uw reactie wordt gemodereerd. Om er zeker van te zijn dat u een persoon bent en geen spam-robot,
vragen wij u voor het reageren een eenvoudige rekensom op te lossen.


Reageer op dit artikel
 
naam
e-mail   (wordt niet getoond)
Commentaar
 
  Maak de som af: "zeven min twee is"   
 
 


Op 3/18/2011 8:13:58 PM schreef Jelger Froma
Naar wat ik tot nu gelezen heb, heeft Erwin een goede advocate die gehakt draait van het psychiatrische onderzoek van de gehoorde deskundigen. Ik hoop dat zij gedurende het onderzoek goede rechtsbijstand kan blijven verlenen en dat het vonnis uiteindelijk in Lensinks voordeel uitvalt.
 
Op 3/18/2011 9:17:51 PM schreef Verwaand
Grappig dat de mevrouw die de waan heeft meer te zijn dan anderen en door God persoonlijk uitverkoren te zijn, iemand de mond snoert door deze te laten labelen als iemand die waanideeën heeft. :)
 
Op 3/18/2011 9:25:10 PM schreef Tom Couzy
Een advocaat die gehakt heeft gemaakt?
Je voelt op je klompen aan dat het hier goed fout zit.
Uiteindelijk heeft de rechter dit ook aangevoeld en is dus niet meegegaan met de eis.
Hij heeft nu, om zijn meesteres toch te dienen, iets anders uitgevonden n.l. we laten hem volgens de VEREISTE procedure alsnog onderzoeken in het Pieter Baan Centrum.
De vraag is alleen,waarom na zes maanden. Waarom is hier niet onmiddellijk in september mee begonnen of na een maand in Vught.
Als ook hierbij Erwin niet meewerkt met het onderzoek kan er maar één vaststelling uitkomen: Een definitieve beoordeling is niet met zekerheid vast te stellen. Dit zal dan gebeuren als hij 3 maanden in Pieter Baan heeft verbleven. Inmiddels heeft hij dan 9 maanden vastgezeten.
Ik begrijp de hele situatie met Marielle van Essen niet.
1. Waarom heeft zij dit zover laten komen
2. Waarom heeft zij niet eerder om een dergelijk onderzoek gevraagd
3. Wat is de reden dat de uitspraak 6 maanden moest duren
4. wanneer verzoekt zij of Erwin om een onderzoek bij het medisch tucht college. Of is hier meer aan de hand?
 
Op 3/18/2011 11:01:08 PM schreef mina
Ik vraag me af of dit zomaar kan iemand onder dwang opsluiten in het P.B.C
Misschien komt hij daar tussen echte zware criminele psychiatiche patiënten te zitten. Welke rechter houdt daar dan toezicht op,. of is het dan opeens niet meer hun pakkie an?
Bea en haar rechters zijn hard bezig om de man helemaal kapot te maken.
Nu vraag ik me wel steeds af in hoeverre de tv serie Berhard, schavuit van Oranje van Thomas Ross fictie was.
In dat stuk probeerden ze toch ook Julianna in een inrichting te plaatsen omdat zij zich niet schikte naar Bernhard zijn wil.


 
Op 3/18/2011 11:23:28 PM schreef René
" Ben je het niet eens met de regering? Bega je een daad van protest? Direct naar de goelag."

Als je een voorwerp naar de Gouden Koets een daad van protest noemt, dan ben je niet erg realistisch. Er zijn zat manieren om je onvrede jegens het Koningshuis of wat dan ook kenbaar te maken. Daarvoor hoef je niets te gooien. Doe je dat wel dan moet je ook de consequenties daarvan aanvaarden.


 
Op 3/18/2011 11:47:39 PM schreef Rob Hendriks
Dit proces is al eens eerder gevoerd. Vul voor de naam van Erwin de naam van Marinus van der Lubbe in. Zelfde staatvorm, zelfde rechters.
 
Op 3/19/2011 12:04:20 AM schreef President
Militair verdacht van zware mishandeling
Dronten - De Koninklijke Marechaussee heeft woensdag een militair opgepakt die verdacht wordt van zware mishandeling. Hij zou in januari iemand met een bierflesje op het hoofd hebben geslagen tijdens een vechtpartij.

Op basis van camerabeelden kon de militair worden opgepakt op de kazerne waar hij werkt, meldt de Stentor.

Het slachtoffer raakte door de actie van de militair gewond. Na verhoor is de verdachte weer vrijgelaten. De Marechaussee wil vrijdag verder geen mededelingen doen.

Het vergrijp van Erwin is aanmerkelijk minder ernstig en de rechters die tot een voorarrest van meer dan een half jaar hebben bevolen, horen zelf onderzocht te worden in het Piet Baancentrum

In haar kersttoespraken, waarin het Nederlandse volk op bekakte toon altijd even wordt recht geschoffeld, pleit Beatrix altijd voor gerechtigheid en verdraagzaamheid. Als staatshoofd dient ze onmiddellijk een einde te maken aan deze ernstige rechtsongelijkheid.

 
Op 3/19/2011 12:04:23 AM schreef Tom Couzy
@René.
Je bedoelt zoals jij hypocriet op onderstaande site wel mensen die spuugen en slaan naar fotografen "HELDEN"noemt.

http://www.bbrussen.nl/2009/07/29/de-extreme-hypocrisie-van-rene-van-gellekom/
 
Op 3/19/2011 12:25:17 AM schreef Hiëronymus
Ja, ach. Er kan natuurlijk ook helemaal geen sprake zijn van een eerlijk proces, omdat alle leden van de magistratuur een eed van loyaliteit aan de koningin persoonlijk moeten afleggen.

Tja, wat moet je er toch allemaal van denken? Zo'n ongekozen mevrouw die in het kader van een privé-aangelegenheid aanschuift bij één of andere sultan die met bruut geweld zijn volk onderdrukt.

Heel fris ja...
 
Op 3/19/2011 2:28:47 AM schreef Erica L
Wat was de uitkomst eigenlijk van het tussenvonnis van die kranten die Prorepublica willen slopen dat rond 9 maart uitgesproken zou worden?
 
Op 3/19/2011 8:54:13 AM schreef René
@Tom Couzy

Ah je bent lekker aan Googlen gegaan. Prima hoor. Nu maar hopen dat je alles in de juiste context weet te plaatsen, maar ik schat je zo in dat je dat wel kunt en blijkens je vraag ben je ook niet te beroerd om ernaar te vragen. Dat waardeer ik zeer Komt ie.

Als je iemand verzoekt iets niet te doen en de weigeraar van dienst, de fotograaf in dit geval, geeft er geen gehoor aan, dan ben ik van mening dat je daarop aktie mag ondernemen.

Nu ben ik inmiddels een stuk milder(voortschrijdend inzicht) en van mening dat je dat niet emt geweld moet doen, maar doormiddel van overredingskracht of met wettelijke middelen. Geweld als uiting van een frustratie(want dat is het) op zich keur ik af. Bij deze dus.

Ik hoop dat ik daarmee je vraag naar behoren heb beantwoord
 
Op 3/19/2011 8:58:17 AM schreef René
@Tom Couzy

O en ik vergeet nog te melden dat ik van mening ben dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden om welke reden dan ook en daarvoor de consequenties moet dragen. Dat geldt ook voor Erwin L. Dat daarbij gevonden word(in het algemeen op deze site) dat hij te zwaar wordt aangepakt snap ik, maar ja dan moet je maar geen voorwerpen naar ee goudenkoets gooien.
 
Op 3/19/2011 10:27:55 AM schreef Mw. J.v.d.B
@Tom Couzy: Bedankt voor de tip! :)))) om 12.04
"Het" is nog erger dan we dachten. Wat een onrdinaire v... zeg!
Al we dat nog niet wisten weten we het nu helemaal!

 
Op 3/19/2011 10:54:44 AM schreef Tom Couzy
@René
De straf voor mishandling (indien bewezen)varieert van 6 tot 24 jaar.
Ondanks hem voorgeworpen, nog niet bewezen mishandeling,(de officier pleit zelfs voor geen straf) kost Erwin Lensink dit reeds zonder bewijslast 6 maanden opsluiting en waarschijnlijk nog 3 maanden in het Pieter Baan centrum.
De jouw genoemde “helden” in relatie met de mishandeling van de fotograaf liepen geen enkele dag straf op.
Het is dat verschil in “rechtspraak”wat hier op deze site het issue is en niet of hij wel of niet iets heeft gedaan.
Het verschil in rechtspraak, het werd reeds eerder gezegd, gaat blijkbaar jouw verstand te boven.
Gelukkig zijn er anderen die wel het extreme verschil in rechtspraak zien, waarvoor nu mogelijk zelfs dwangmedicatie wordt toegepast welke van eenzelfde niveau is als een verkrachting,misschien nog wel erger. Tot mijn spijt constateer ik opnieuw dat jou dat inzicht ontbreekt.
 
Op 3/19/2011 10:59:35 AM schreef Bob
@René Het lijkt mij een goed idee als ze jou een tijdje opsluiten in een TBS kliniek. Jij ben duidelijk geestelijk niet in orde.
 
Op 3/19/2011 11:32:37 AM schreef Wilma
Zou willen dat ik kon schrijven als "n, Chavannes,nrc, ING. de bank met de oranje postbankleeuw, "n v.d dunk, volkskrant, Westere democratie. Lees ze vaak, maar mis altijd de echte waarheid, ze kunnen schrijven wat ze willen,maar als ze de belangen van deze oranje familie niet mee laten wegen in hun schrijven, zijn ze niet geloofwaardig.Op vele site's, de commetaren over Erwin gelezen, waar vele reageerders bewijzen vragen over datgene wat Erwin allemaal zegt over bea's duisteren zaakjes.bea de hebzuchtige past wel op om over deze zaken iets in de openbaarheid te brengen, de bekende oranje doofpotten!!! Als alles bekend zou worden hoe deze familie hun oranjebedrijf op gebouwd heeft,als alles bekend zou worden hoe deze familie zijn oranje tentakels heeft in gevreten in het Nederlandse bedrijfsleven, economie,zou bea niet het lef hebben om zo tussen het volk staan klussen.Overal waar dat oranje kleurtje onheen hangt, mijd ik als de pest.
 
Op 3/19/2011 11:44:57 AM schreef wim3
Ik onderschrijf de daden en handelingen van Erwin Lensink VOLLEDIG!!! Daarbij ben ik van mening dat er op de troon iemand zit die geen goed van kwaad kan onderscheiden, slechts door hebzucht is bezeten, geen moer geeft om het Nederlandse volk en bloed aan haar handen heeft. Hierbij spreek ik tevens de hoop uit dat zij en haar gehele graaiers-familie zo snel mogelijk uit hun functies worden gezet, al het geroofde geld en de goederen dienen af te geven en voor de rest van hun armzalige leventje ergens kreperen.
 
Op 3/19/2011 12:01:11 PM schreef Ger de Vries
René van Gellekom, op wiens site ik zo nu en dan een blik werpt, geeft soms een analyse van een film of TV serie. Op zijn site staat nu, naar zijn eigen inzichten, een vergelijk tussen de serie ‘I love Raymond’ van de zender NBC en de Nederlandse vertaling ‘Iedereen is gek op Jack’. René stelt dat New Yorkse Italianen niet hetzelfde zijn als Amsterdamse Italianen of gewoon de autochtone Amsterdammer. Om die reden is de serie niet leuk,volgens René. Het zijn twee verschillende culturen die teveel van elkaar verschillen. René vergelijkt twee werelden met elkaar en komt vervolgens tot de slotsom dat de Nederlandse versie een afgang is en binnenkort wel van de buis zal verdwijnen. Zijn bevindingen bewijzen maar weer eens dat hij geen psycholoog is. ‘Toen was geluk heel gewoon’,een vertaling van 'The Honeymooners', is de meest succesvolle serie geworden die er ooit op de Nederlandse TV te zien was. René heeft, zoals te doen gebruikelijk in zijn analyses iets over het hoofd gezien, namelijk dat de acteurs een serie moeten dragen. Die fout maakt hij stadaard bijna altijd en overal mee. Zo kan hij het verschil tussen een republiek en een monarchie niet zien. Nee dat is nogal logisch, we waren alweer 200 jaar geleden voor het laatst een republiek en niemand uit die periode leeft nog, zodat een vergelijking niet zomaar aantoonbaar is. Daar moet je echt met het geschiedenisboek in de hand op studeren en niet elke keer opnieuw maar wat roepen.
 
Op 3/19/2011 12:12:20 PM schreef Rene
"Toen was geluk" werd pas een succes toen men besloot door te gaan nadat de 'verhaaltjes' van The Honeymooners op waren. The Honeymooners was trouwens een onderdeeltje van The Jack Bennyshow en duurde maar een kwartiertje.
 
Op 3/19/2011 12:22:19 PM schreef Mirzoza ( http://twitter.com/mirzoza )
Vergelijkingen met de Holocaust staan mij altijd bijzonder tegen (s.v.p. niet doen!), maar voor de rest ben ik het met de strekking van dit betoog eens. Het betreft een vorm van klassenjustitie die zijn weerga niet kent. En de zogenaamd deskundige psychiaters spelen een zeer kwalijke rol in het geheel, een beroepsgroep met veel boter op het hoofd. Leve de Republiek der Nederlanden!
 
Op 3/19/2011 12:30:50 PM schreef Mirzoza ( http://twitter.com/mirzoza )
Nog een kleine toevoeging: laat ik ook nog even benadrukken dat ik te allen tijde tegen het gooien van voorwerpen ben naar BN'ers. Of de rechtbank vervolgens correct opereert, is een andere kwestie. Een half jaar in een cel moeten doorbrengen voor een dergelijk delict is absurd.
 
Op 3/19/2011 12:51:16 PM schreef Micha Kat
Het lijkt me duidelijk wat er komende Prinsjesdag moet gaan gebeuren. Eerst werpt een burger een WC-borstel naar de Gouden Koets. De politie duikt massaal op deze 'crimineel' en hij wordt afgevoerd. Honderd meter verderop wordt opeens een rol WC-papier naar de Gouden Koets 'geworpen'. Het publiek begint er zowaar lol in te krijgen en de WC rol-werper krijgt voorzichtig steun van het publiek. Desondanks wordt ook deze man afgevoerd. Maar dan. Weer honderd meter verder vliegt opeens een boek door de lucht... pats... tegen de koets aan! HET BLIJKT TE GAAN OM EEN EXEMPLAAR VAN MEIN KAMPF VAN A. HITLER!!!!! Totale paniek en consternatie is het gevolg. Overal ontstaan nu vechtpartijtjes en de Gouden Koets moet stoppen.

Nu wordt het ugly..... Bea en WimLex en Maxima raken in paniek!!!!! Schreewend en krijsend proberen ze de burger op afstand te houden: OPROTTEN, KLOOTJESVOLK!! terwijl de politie zich een weg probeert te banen naar de koets om de royals te ontzetten...

Intussen vliegt er van alles richting koets: paraplus, lunchpaketten, lipsticks, schoenen, wandelstokken....

ZO BRENGEN WE DE MONARCHIE TEN VAL!! 100% VREEDZAAM!!!!
 
Op 3/19/2011 3:03:57 PM schreef René Reimer
Wat een rechtsongelijkheid! Een bekennende pedo, kan door niet mee te werken aan een onderzoek, onder TBS uitkomen. De rechtsstaat op zijn kop!
 
Op 3/19/2011 3:37:10 PM schreef Tom Couzy
@Micha Kat.
Vreedzaam is geen enkele garantie dat er géén slachtoffers vallen en geeft zeker geen garantie dat de familie wordt verdreven. Een kleine opsomming:
De relatief vreedzame onlusten in Tunesië: Ben Ali.
Zeker 219 mensen zijn om het leven gekomen tijdens de onlusten in Tunesië die leidden tot het vertrek van de autoritaire president Zine al-Abidine Ben Ali. Ook vielen er ongeveer 510 gewonden.
De protesten tegen Moebarak in Egypte:
In Egypte werd meer dan zeventien dagen gedemonstreerd tegen het bewind van de president.In totaal zijn bij de protesten meer dan driehonderd doden gevallen.
De opstand in Lybië: Ghadaffi
Op 22 februari kwamen de volgende gegevens binnen:
Over het totaal aantal doden in Libië is weinig bekend. De International Federation of Human Rights schatte het aantal 21-febr. 2011 op 300 tot 400, maar gevreesd wordt voor veel meer doden

Aangezien Ben-Ali, Moebarak en Ghadaffi grote vrienden zijn van de dictatoriale familie van Amsberg, geloof je dan echt dat bij een vreedzame demonstratie hier het anders gaat als in Tunesië/Egypte en Lybië ?????
Er staat voor hun teveel op het spel en zij zijn meedogenloos. Zie Erwin Lensink
 
Op 3/19/2011 4:15:24 PM schreef Ger de Vries
De revolutie van @Micha Kat is een droombeeld van hoe we het zouden willen. De uitleg van @Tom Couzy is helaas de werkelijkheid. Geweld, en niet zo'n beetje ook is helaas de taal van al die dictators, inclusief de von Amsbergs met Erwin Leusink als sprekend voorbeeld.
 
Op 3/19/2011 4:28:54 PM schreef Leda
Ik dacht dat we klaar waren met die Rene, moet daar nog verdere energie aan besteed worden? Zonde van de tijd en de moeite, want helpen zal het niet doen. Ik lees nog steeds met grote interesse de artikelen op deze site en hoop dat de vreedzame bekogeling doorgaat! Zal je ze weer zien rennen, ben benieuwd wie het Pampavrouwtje deze keer omver loopt. En dan Prins Waterhoofd, hij zal zijn sabel toch wel meenemen? Wat een achterlijke vertoning toch, dat uit de kluiten gewassen Eftelingsprookje! Lang leve de republiek.
 
Op 3/19/2011 5:55:45 PM schreef Bart
Volgens mij is het relstief gemakkelijk ontsnappen uit het Pieter Baan Centrum Gansstraat 170 3582EP Utrecht tel 088-0710700
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Baan_Centrum

Mischien is dit wel een goede optie voor Erwin Lensink, hij zou wel ondergebracht kunnen worden bij een van onze vrienden van Geennieuws.com in het buitenland
 
Op 3/20/2011 4:23:41 PM schreef carmen
Tja ze zeggen altijda dat geld niet gelukkig maakt.
Daar ben ik echt niet mee eens.
Mocht ik het hebben,z onder na te denken, zou ik de beste advocaat" misschien" buiten Nederland, inhuren om deze zaak te kunnen helpen.
Ik ben zelf benadeeld via de hoge raad te Amsterdam.
Ben ten onrechte heel veel kwijt, wegens vriendtjes? of ??
van de andere advocaat die al eerder rechter was.
Nederland is geen serious Land, dat for sure.
Schandalig! wij kunnen niet de armen in elkaar leggen met deze.
Iets zou moeten gebeuren!!
Ik hoop dat iemamd deze wijsheid mag vinden!
 
Op 3/20/2011 5:24:04 PM schreef René
@Leda 'Wij'? Je lijkt de Koningin wel. :lol:
 
Op 3/21/2011 8:06:04 PM schreef gemakzucht
Vroeger kreeg iemand die een tampon met verf ("verf?BOM genoemd!) naar de Koningin gooide gestraft met max 250 euro. Doordat zij haar populariteit ziet dalen pakt ze als een kat in het nauw gedreven nu elke vorm van kritiek hard handig aan. Moet ze maar doen, zo daalt haar populariteit nog meer. Dan komt de Republiek vanzelf :)
 
Op 3/25/2011 12:23:52 PM schreef Aart Mey
Het is inderdaad te gek voor woorden. Dit was absoluut geen aanslag, maar een daad van protest. Het waxinelichtje zou waarschijnlijk niet eens door een ruit van de gouden kar zijn gegaan. Bij iedere andere vergelijkbare daad zou ten hoogste een taakstraf zijn gevonnist, wanneer niet het koningshuis er bij betrokken zijn geweest.
 
Op 3/31/2011 7:52:11 PM schreef Dr P.J. van Dooren
De erfelijke troonsopvolging binnen vorstendommen en koninkrijken is even onrechtvaardig en ondemocratisch als de automatische opvolging van vader op zoon of van broer op broer, zoals die plaats vindt in "boeven-staten" zoals Noord Korea, Syrië, Cuba, e.d.
Nederland moet verlost worden van de oranje-clan, die al enkele eeuwen ons land terroriseert, manipuleert en uitbuit.
 
republiek republikeins koningin beatrix monarchie vs republiek rijks voorlichtingsdienst prins willem alexander