Pro Republica  republiek republikanisme AERM logo
 
Voorpagina Archief Leo Brabanticus Media-archief Boekbesprekingen Contact Links Zoeken Colofon rss Favoriet Disclaimer    
 

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.
Tjebbe van Tijen -ONT-TRONINGSLIED voor de Dam van Amsterdam 1795/2013: "Amsterdam Stuyt d'Oranje Scharen"
ThePostOnline -Oud-minister: natuurlijk is de Roy van Zuydewijn 'gepiepeld'.
Omroep Brabant -Republikein Wil Verhoef over 30 april: Hopelijk is Willem-Alexander onze laatste koning
NU.nl -Advocaat Erwin Lensink krijgt spreekverbod
Gelderlander -Erwin Lensink vast tot na troonswisseling


Translate this page

Stuur dit artikel door    print-vriendelijke-versie
  
Mevrouw Van Amsberg, j'accuse!
Emma Westerling, 6 januari 2011

J'accuse!

Mevrouw Van Amsberg,

Van de advocaat van Erwin Lensink vernam ik dat hij nu al ruim 15 weken in voorlopige hechtenis zit voor het werpen van een waxine-lichtje naar uw gouden koets op 21 september 2010.

Voor dit -op zich- onnozele en ongevaarlijke vergrijp is deze hechtenis al buiten alle proporties, maar hij is bovendien 'uit uw naam' al twee keer in de isoleercel gezet. De eerste keer omdat hij geen post mocht verzenden, de tweede keer omdat hij -uiteraard- geen genoegen nam met vunzige kledij, waarmee hij voor het gerecht moest verschijnen.

Laat ik in detail treden, mevrouw van Amsberg, en luister goed hoe het uw 'onderdaan' vergaat:
Erwin Lensink (ja, hij heeft een naam) wordt het verzenden van de post vrijwel stelselmatig geweigerd in de gevangenis. Zo is een brief van hem d.d. 24 november 2010, eerst eind december aan hem geretourneerd onder de mededeling dat deze niet zou worden verzonden. Ook blijkt post te zijn vernietigd.

Erwin Lensink heeft enkele dagen geleden ten einde raad in de inrichting stennis geschopt om aandacht te krijgen voor dit probleem. Dit heeft hem 12 dagen isoleercel opgeleverd, nu dit door de inrichting werd gekwalificeerd als een poging tot ontsnapping.

Hij bevindt zich thans dus ontdaan van enige literatuur en contact met derden in de isoleercel. Hij kan zich hierdoor, behoudens contact met diens raadsvrouw, nauwelijks voorbereiden op de rechtszitting.

Vandaag mogen wij in de Telegraaf lezen dat Erwin Lensink ruzie kreeg met het personeel van de gevangenis over zijn kleding. Hij wilde vandaag uiteraard wel naar de rechtszaal komen voor de zitting, maar niet in de vieze kleren die hij kreeg uitgereikt.

Mevrouw van Amsberg, waar bent u mee bezig?
Het Nederlandse volk weet zo langzamerhand wel dat u ongenaakbaar en onbarmhartig bent, maar maakt u het nu niet wel erg bont? Met uw "nobele" kersttoespraak in gedachten zou ik willen zeggen 'behandel een ander zoals u zelf behandeld wilt worden'. Naar analogie mag ik hieruit opmaken dat u ook niet terugdeinst voor een verblijf in de gevangenis, noch dat u terugdeinst voor een paar weken in de isoleercel.

Ik wens ze u toe.

Écrazez l’infâme!

Emma Westerling
6 januari 2011





Pro Republica doet haar uiterste best om alle rechthebbenden van tekst- en beeldmateriaal
gebruikt op deze website te achterhalen en te vermelden. Eventuele rechthebbenden die niet
vermeld zijn kunnen zich wenden tot Pro Republica. Waar gebruik is gemaakt van materiaal
van derden hebben wij getracht te achterhalen bij wie de rechten liggen volgens de
wettelijke bepalingen. Desondanks kan het voorkomen dat het materiaal niet voor publiek
gebruik is vrijgegeven. Uiteraard zullen wij dit materiaal op verzoek zo snel mogelijk
verwijderen indien daarvoor gegronde redenen bestaan.

Reageren? Lees eerst onze huisregels.
Uw reactie wordt gemodereerd. Om er zeker van te zijn dat u een persoon bent en geen spam-robot,
vragen wij u voor het reageren een eenvoudige rekensom op te lossen.


Reageer op dit artikel
 
naam
e-mail   (wordt niet getoond)
Commentaar
 
  Maak de som af: "een plus zes is"   
 
 


Op 1/6/2011 10:16:06 PM schreef Jeroen
Het is werkelijk te gek voor woorden dat iemand voor een dergelijk licht vergrijp als we dat zo mogen noemen al zo lang in voorlopige hechtenis zit. Mocht het werkelijk zo zijn dat hij psychisch niet in orde is dan hoort hij sowieso niet in een huis van bewaring en mocht hij wel toerekeningsvatbaar zijn dan lijkt mij iemand die niet meer dan een waxinelichthoudertje gegooid heeft nou bepaald geen gevaar voor de maatschappij en dus hadden ze hem al lang vrij moeten laten. In wat voor land leven wij? Mij bekruipt het gevoel dat de term politiestaat geen overdrijving is. En dan blijken ze er in huizen van bewaring nog sadistische concentratiekamp achtige praktijken op na te houden. In wat voor land leven wij eigenlijk? Dit heeft met een sociale democratische samenleving niks te maken. Het selectieve karakter van deze kwestie vind ik al evenzeer vreemd. Mensen die serieuze vergrijpen begaan staan na een paar dagen al op straat en iemand die het durft om iets totaal onschadelijks naar de zwaar gepantserde gouden kooi op wielen van Beaheks te gooien wordt behandeld of hij een gevaarlijke terrorist is. Te schandalig voor woorden!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8667560/__Waxinewerper_in_isoleercel__.html?p=30,2
 
Op 1/6/2011 10:53:44 PM schreef HBK
Binnenkort spreekt de rechter het vonnis uit in naam van dat Uebermensch. Het zal mij niets verwonderen dat hij zwaar gestraft gaat worden voor deze zware aanslag. Het wordt tijd dat de mensen in Nederland eens wakker worden en beseffen wat voor een criminele familie hier aan de macht is. Zij behoren opgesloten te worden voor alle misdadige vergrijpen die zij de laatste 100 jaar gepleegd hebben. Hopelijk staat er binnenkort eens politici en een partij op die hier aan dat bewind een eind willen maken. Beginnende met totale onteigening en inbeslagneming van alle gelden en goederen.Voorts berechten en hetzelfde lot laten ondergaan, die o.a.Erwin nu meemaakt. Mogelijk kunnen we binnen nu en niet te lange tijd Nederland uitroepen tot een Republiek.
 
Op 1/6/2011 11:45:14 PM schreef rosekrans
Wij leven hier in een Poetin-achtige monarchodictatuur waar vermeende tegenstanders van de dictator, zoals Michail Chodorkovsky in Rusland, voor onbepaalde tijd gevangen worden gezet onder een ongehoord wreed en harteloos bewind onder verantwoordelijkheid van de hypocriete heerseres die ons wil doen geloven dat een ieder op gelijke wijze moet worden behandeld. Wanneer komt de Nederlander eindelijk in opstand tegen deze overheidsterreur, waar de rechtspraak in handen is van het zelfbenoemde vorstenhuis. Waar blijven de kamervragen van de oppositie?
 
Op 1/7/2011 12:11:14 AM schreef anne hilverda
Het is bij Ceaucescu af.Maar zo is het altijd gegaan. Denk maar eens aan KingKong in de Scheveningse gevangenis.Zat tevergeefs op zijn VRIEND Bernhard te wachten.Maar hij kreeg arsenicum of thallium en stierf.Het bevel kwam van heel hoog.
 
Op 1/7/2011 12:51:38 AM schreef Tom Couzy
Wat doet of kan een verdediging hiertegen doen vraag ik mij dan weer af.
Advocaten dienen brieven aan hun cliënten in een aan de directeur van de inrichting geadresseerde enveloppe te verzenden en die directeur in een begeleidend schrijven te verzoeken de voor hun cliënt bestemde brief uit te reiken .de advocaat kan hiertoe een zogehete dubbele enveloppe gebruiken.Indien de brief niet in een dubbele enveloppe zit is de directeur bevoegd de enveloppe te openen (Art3 lid 3 van de regeling) Op deze manier kan de advocaat meewerken dat cliënt post ontvang en kan versturen. Helaas is hier om geen gebruik van gemaakt,zodat Erwin verstoten bleef van inkomende en uitgaande post.In artikel 3 sub k geeft de regel echter aan als zwaarwegende belangen van de jongere (wanneer de correspondentie pedagogisch onverantwoord is)daar om vragen de inhoud van de brieven toch mag controleren.,of wanneer bescherming van de betrokkenen controle wenselijk maakt.De niet uitgereikte of verzonden post moet worden bewaard en uiterlijk bij ontslag meegegeven.Natuurlijk is telefonisch contact een alternatief.Censuur ten top dus.
 
Op 1/7/2011 12:56:57 AM schreef De Woeste Burger
Schandalig. Wat een K*T land is dit geworden dankzij Trix en consorten.
Morgen met z'n allen om half tien bij de onrechtbank en zijn vrijlating eisen!
 
Op 1/7/2011 6:50:03 AM schreef Piet Punt
Wat een schandalige vertoning! De aanklacht moet eigenlijk luiden: poging tot vernieling van openbare goederen. Dit wordt normaliter niet eens bestraft, laat staan dat de persoon in kwestie in zo'n streng regime gevangen gezet wordt. Jammer dat MSM's en de politiek hier geen aandacht aan besteden. Dit schreewt om massaal protest. Waar blijft Pechtold, waar blijft Roemer, ik hoor ze niet.
Leve de Republiek.
 
Op 1/7/2011 9:13:26 AM schreef René
Tja dan moet je maar geen voorwerpen(waxinelichtjes, maar had net zo goed een blok beton kunnen zijn) gooien naar mensen. Als je problemen wil kun je ze krijgen, je moet er wel wat voor doen.
 
Op 1/7/2011 10:21:48 AM schreef Albert
Verwacht niet dat onze geachte parlementariers iets hier aan durven of willen doen.
 
Op 1/7/2011 10:30:25 AM schreef Republikein in Buitenland
Ik keur als Republikein elke vorm van geweld af. Maar dat deze persoon om een dergelijk vergrijp nog steeds vast zit is werkelijk schandalig te noemen! Als iemand een waxinelichthouder tegen mijn auto werpt staat deze de volgende dag alweer op straat, als deze persoon uberhaupt wordt gearresteerd. Bij de gouden koets van de Koningin (de mevrouw die met haar gezin boven de wet staat, maar o zo graag als gelijke behandeld wil worden) liggen de zaken toch duidelijk geheel anders. Hoe is dat mogelijk? Is dat gammele verhikel dan niet all-risk verzekerd of zo? Hoe diep kan een 'democratische rechtstaat' als Nederland zakken?
 
Op 1/7/2011 10:46:02 AM schreef Jan van Dijk
@René
Me dunkt, uw denkvermogen is reeds ernstig aangetast door het klimaat van angst dat de Nederlandse regering in opdracht van de bazen in Washington sinds 2001 systematisch in praktijk brengt. Erwin L. heeft een WAXINELICHTJE gegooid naar een passerend voertuig. Hij heeft geen blok beton gegooid. Bij strafbare feiten gaat het om FEITEN niet om FICTIE. Het cruciale verschil tussen die twee wordt weliswaar ernstig uitgehold door de Quislings in Den Haag (tegenwoordig kun je in sommige gevallen al de bak in gaan voor veronderstelde PLANNEN om iets strafbaars te doen). Daarom mijn advies aan u en allen die denken zoals u: gebruik uw hersens en vergeet niet dat wat iemand als Erwin L. vandaag kan gebeuren, morgen uw deel kan zijn. Straks kun je al in een isoleercel worden geworpen als je bijvoorbeeld een bosje BLOEMEN naar een passerend voertuig hebt gegooid. Dat bosje bloemen had namelijk evengoed een neutronenbom kunnen zijn...
 
Op 1/7/2011 10:51:08 AM schreef Jan van DIjk
@René
PS u lijkt warempel wel een koddebeier. Woordkeus en denktrant doen dat althans vermoeden. Foei!
 
Op 1/7/2011 11:22:14 AM schreef leda
Je reinste klassenjustitie en willekeur! Heeft niets meer met een rechtstaat te maken. Deze familie uitvreters worden behandeld alsof ze heiligen zijn. Niets is minder waar! Bij de volgende verkiezingen is het zaak goed op te letten welke partij iets wil doen aan deze achterlijke toestand. We moeten toch eens verlost worden van deze familie feestneuzen, uitvreters en non-valeurs? hebben jullie het stuk van Joep van 't Hek gelezen op 31 december? Moet je doen, weer goed verwoord.
 
Op 1/7/2011 11:22:18 AM schreef René
Beste mijnheer van Dijk, Jan,

Mij zal zoiets niets gebeuren omdat ik het niet in mijn hoogd zou halen ook maar iets tegen een voertuig van wie dan ook te gooie. Zoals ik al zei; "Als je problemen zoekt, kun je ze krijgen".

Nee ik ben geen lid van hermandad, maar gewoon een eerzaam burger die, misschien niet meer van deze tijd ik weet het, sommige zaken niet als normaal beschouwd om de simpele reden omdat ze dat niet zijn.

Erwin L. Jeeft een strafbaar feit gepleegd en is het niet eens met de gevolgen. Misschien moet hij de volgende keer maar eerst nadenken voor hij weer eens iets 'ludieks' doet.

Voor wat betreft het klimaat van angst vanuit Washington geregisseerd en gedirigeerd ben ik het helemaal met u eens, maar daar heeft dit niets mee van doen. Dit is gewoon een normale reactie wanneer er iemand van het Koningshuis op die manier wordt benaderd.

 
Op 1/7/2011 11:38:18 AM schreef René Reimer
Hierbij de link naar het twitterverslag van de rechtzitting.

http://www.omroepbrabant.nl/Function/MediaPlayer.aspx?playlist=false&news=148465
 
Op 1/7/2011 11:49:40 AM schreef Jan van Dijk
@René
De behandeling die Erwin L. te beurt valt staat in geen enkele verhouding tot het ten laste gelegde feit. Mevr. Amsberg is een ordinaire uitvreetster, gooit er met de pet naar, luiert wat rond, participeert in samenzweringen tegen de staat, trekt zich niets aan van wetten, normen en waarden. Een burger die door de autoriteiten ook nog eens slecht is behandeld (nota bene in naam van dat mens!), zou van minder wanhopig worden. Dankzij dat mens van Amsberg worden Nederlanders getracteerd op een behandeling die je eerder zou verwachten in een absolute monarchie dan in een moderne kleptocratie!

@Leda
Stemmen heeft geen enkele zin. Echte veranderingen worden nooit via de stembus verwezenlijkt. Daar is toch heus (helaas) een echte omwenteling voor nodig. Hoe langer die uitblijft, des te groter de materiële en personele verliezen.
 
Op 1/7/2011 11:54:52 AM schreef Tom Couzy
Jaja René we kennen jouw tegengas. Het is ook bekend dat dit allemaal geregeld in het wetboek van strafrecht. Ook voor het gooien van een sneeuwbal naar een passerende auto geldt hetzelfde strafrechtartikel,echter vervolging komt daar nooit van.Voor Erwin geldt echter een precedent omdat toevallig de niet democratische gekozen mevr.van Amsberg en aanhang achter het zeer goed beschermde ruitje zat,hetgeen weer duidelijk aangeeft dat Art1. van de Grondwet niet van toepassing is op deze zichzelf verheffenden.
 
Op 1/7/2011 12:35:35 PM schreef mina
Op de site van de Telegraaf is een live twitterverslag te lezen over de zitting van vandaag tegen Erwin L.
Ook de kwestie over het DNA van de familie van A kwam aan de orde.
 
Op 1/7/2011 12:44:15 PM schreef René
@vandijk

Als Erwin dat ding niet had gegooid hadden we deze discussie niet gehad en kon Erwin lekker doen waar hij zin had.
Ik ben het niet geheel oneens met het proportionele gehalte van het één en ander. Is zeker een discussie waard, maar die zou hier niet aan ten grondslag moeten liggen.

Ik zeg het voor de duidelijkheid ook nog maar eens, ik ben niet voor en niet tegen een Koningshuis of een republiek, maar het één hebben we en bevalt, behoudens een aantal puntjes, prima en er is nog niemand die mij kan overtuigen dat het met een president anders is.

@Tom Couzy

Zolang een grote meerderheid van mening is dat de oranjes boven het volk verheven zijn, zal dit altijd zo blijven. Er ligt nog een zware taak voor de 'tegenstanders' om daar verandering in te brengen. De manier zoals hier gebeurd[toon] is wat mij betreft niet de juiste opvatting van die taak.
 
Op 1/7/2011 12:59:37 PM schreef Hakkie Holdert
Ja ik ben toch ook wel van mening dat hier een heleboel zaken erbij gehaald worden terwijl deze op het moment niet ter zake doen
 
Op 1/7/2011 1:24:52 PM schreef attie
In het AD van vandaag stond een weerzinwekkend artikel (paginagroot) over Erwin L. die een nieuwe aanval begint in de rechtbank tegen Oranje en die een waxinelichthouder van een halve kilo zou hebben gegooid naar het gouden mormel en daardoor Nederland de sttuipen op het lijf hebben gejaagd op prinsjesdag.Ik heb even mijn glazenwaxinelichthouder gewogen en deze weegt 55 gr.
Wat een riooljournalistiek! Daar deze berichtgeving in de mainstreammedia alsmede het hooghartig en harteloos gedrag van de ten onrechte bovenonsgestelde familie mijn gezondheid schaadt (het jaagt de bloeddruk op wat slecht is voor hart en bloedvaten,ook migraine kan het gevolg zijn) vraag ik me af wanneer Republikeinen eens ergens een aanklacht kunnen deponeren. Wij worden gediscrimineerd. Er is geen instantie in dit land die het opneemt voor een groep mensen die zich totaal niet thuis voelt binnen een erfelijk monarchaal stelsel,dat haaks staat op de zo fier uitgedragen democratie. Alweer een oerleugen dus.Het recht wordt met voeten getreden;er moet iets gebeuren, een wimpel of een vlag bijvoorbeeld zodat wij ook eens voor onze gevoelens kunnen uitkomen.
 
Op 1/7/2011 1:26:50 PM schreef Egbert
Het stukje slaat kant nog wal, want je kunt de koningin hier niet op aanspreken.
Maar je zult moeten toegeven dat Lensink zelf nog minder goed bij zijn hoofd is. Dat is nog altijd geen reden genoeg om hem niet goed te behandelen, maar misschien dat je je J'accuse toch eerder daar aan kunt wijden.
 
Op 1/7/2011 2:05:06 PM schreef Ger de Vries
Ook het AD heeft dit bericht opgenomen, en als goed republikein wilde ik ook mijn reactie geven op de domme opmerkingen die sommigen weer moesten inzenden. Er zijn in totaal 26 reacties geplaatst en toen was de maat vol schijnbaar, er kon niet meer worden gereageerd, zoals bijna altijd het geval is met de berichtgeving over het huis von Amsberg. Nederland is zijn vrijheid van meningsuiting kwijt, als die er al geweest is m.b.t. het zogenaamde koningshuis. Mijn woede wordt alsmaar groter. We leven in een pseudo- democratische dictatuur!
 
Op 1/7/2011 2:12:24 PM schreef Mw. J. v.d. B
Weet iemand toevallig of trix MET die moordenaar, die ehh.. vader van die goedkope snollebol max, naar Argentinie is/was met kerst? Zodat hij "onschendbaar" is, als hij op haar lijstje staat en zij samen reizen?
Zodat hij "gezellig" die andere kinderen van hun kunnen bezoeken daar??
Wel gerede twijfels heb ik over de ineens op borgtocht vrijgekomen piloot Poch, gerede twijfels,omdat ... toevallig... het verlopen hoofd trix in hetzelfde land was...
We krijgen altijd maar de geregiseerde informatie, er is echter veel meer aan de hand.
 
Op 1/7/2011 2:15:41 PM schreef Hakkie Holdert
@ger de vries

Er staat ook na het verzenden van je reactie:
"Beste,

We hebben je reactie goed ontvangen en zullen ze zo snel mogelijk verwerken.

De redactie behoudt zich het recht om reacties in te korten en te herformuleren. De redactie is niet verplicht alle reacties te publiceren.

Het is een beetje slordig om het AD van censuur in opdracht van het Koningshuis te betichten als dit niet het geval is
 
Op 1/7/2011 2:42:21 PM schreef Paul Kasteel
Geachte Prorepublica lezers, uit het bovenstaande artikel blijkt overduidelijk dat het met de zgn. democratie in ons land pover gesteld is. Je gooit met een waxinelichtje houder en je verdwijnt, waarbij zoals wij o.a. uit de dood van Pim Fortuyn hebben kunnen zien, je nog blij mag zijn dat je niet helemaal "verdwijnt". Maar de tentakels van de oranjes reiken ver. net als deze site trachten wij geregeld zaken of zeg liever misdaden van de oranjes aan de kaak te stellen. Enige dagen geleden werd onze site gehacked en ofschoon het onderzoek dat wij zelf moeten voeren, de politie zal ons zeker niet helpen, een duidelijke richting aangeeft, namelijk ... Den Haag, moet je dan maar zien hoe je je redt. Dat betekent in ons geval van host veranderen om toch weer in de lucht te kunnen komen. De vader van Maxima, Jorge Zorreguieta is gewoon FOUT , maar niet als de waxinelichthouder word hij opgepakt, niemand die als hij naar NL komt belet hem dat, de man kan gewoon ongestoord zijn gang gaan. Gisteren en vandaag plaatsten wij 2 artikelen Zorreguieta Corporation 1 en 2 waarin o.a. de vader van Maxima te zien is naast dictator Videla tijdens een parade. Hoezo "ich habe es nicht gewusst " en waarom wordt Transavia gezagvoerder Julio Poch nu al maanden vastgehouden omdat hij ( geen bewijzen aanwezig ) aan de zgn. dodenvluchten zou hebben deelgenomen ?
Resultaat : voor de 2e maal zijn wij uit de lucht en bezig te achterhalen wie , het waarom is duidelijk.
Met vriendelijke collegaiale groet,

Paul Kasteel, redacteur Geennieuws.com
 
Op 1/7/2011 2:56:03 PM schreef Ger de Vries
@Hakkie Holdert,
Maar dan ben ik wel benieuwd waarom er op berichten over de familie von Amsberg 'bijna' nooit kan worden gereageerd? Ook komt het regelmatig voor dat mijn inzending om onduidelijke redenen niet wordt geplaatst. Okay, natuurlijk heeft het AD het recht om reacties die beledigend of kwetsend zijn te weigeren, edoch een persoonlijke mening verkondigen, het woord zegt het al, is een persoonlijke opvatting. En soms is het nodig een ietsje krachtiger woord te gebruiken om een punt te maken. Dus niet beledigend maar krachtiger. Het woord 'parasieten' vindt ik zo'n woord!
 
Op 1/7/2011 3:22:25 PM schreef Tom Couzy
@Paul Kasteel.
Kan een internet storing zijn van KPN.
Andere delen in het land (volgens bericht)kunnen de site geennieuws WEL bereiken.
Ik in het zuiden echter niet
 
Op 1/7/2011 3:28:40 PM schreef Hakkie Holdert
@Ger de Vries

Denk jij nou echt dat meningen van mensen over het Koningshuis op een site van een krant echt worden gelezen door de rivd of andere overheids instellingen die zich met het KH bezighouden.

Denk jij nou echt dat de overheid en haar instellingen die zich met het KH bezighouden zich maar iets aantrekken van wat hier of op andere sites gezegd en geschreven wordt?

Ik kan je verzekeren dat het niet zo is. Het is allemaal complotdenken dat met de komst van internet zo een vlucht heeft genomen dat niemand meer weet wat wel en niet waar is, maar vooral ook dat veel mensen/sites zichzelf een enorm soort van belangrijkheid toe zijn gaan eigenen. Wat dat betreft is PR echt geen uitzondering.

Er ligt niemand op de loer en er is niemand die ergens een stekker uitrekt, dus ook niet de stekker van die site van die mijnheer hierboven.
 
Op 1/7/2011 4:26:26 PM schreef Ger de Vries
@Hakkie Holdert,
Natuurlijk geloof ik in het meelezen van de RVD en het RIVD van kranten en websites in verband met het landsbelang. Zouden ze dat niet doen, dan verzaken ze hun taak. En natuurlijk hebben beide instanties een regelende invloed op de pers, zoals hun coördinator bij de NOS. Als je dat niet kunt geloven of begrijpen, praat daar dan niet over mee!
 
Op 1/7/2011 4:30:25 PM schreef wim3
@René.
"Als Erwin dat waxinelichtje niet had gegooid, zouden we nu niet deze discussie hebben" zijn jouw woorden. Als de geallieerden Hitler niet de oorlog hadden verklaard, zouden we nu onder de knoet van de nazi's zitten. Als het "koninklijk huis" (laat ik het maar netjes zeggen), net zoals anders koningshuizen in Europa hun DNA-materiaal hadden aangeleverd, zouden we ook nu niet deze discussie hebben, aangezien dan (ken uw geschiedenis) onomstotelijk vast zou staan dat er thans een wildvreemde vrouw op de troon zit die niets, maar dan ook niets met de oranjes te maken heeft. Is het dan zo vreemd dat ermensen zijn die dit onrecht op alle mogelijke manieren wensen te bestrijden aangezien het om DEMOCRATIE gaat en om een familie die de Staat der Nederlanden uitzuigt en leeg rooft en alles doet om dit te verdoezelen. Er zijn boeven, schurken, dieven en schooiers in soorten en maten, maar deze familie spant de "kroon" die mevrouw op haar betonnen kapsel heeft.
 
Op 1/7/2011 5:11:47 PM schreef Hakkie Holdert
@Ger de Vries

Ach wel nee, ze hebben misschien ooit eens een keer gekeken en zagen toen dat het verder geen kwaad kon en kan. je denkt toch niet dat ze sites als dit monitoren. Kom op zeg, probeer het niet belangrijker te maken dan het is.
 
Op 1/7/2011 6:01:59 PM schreef Mijnheer De Vries
@Paul Kasteel: in het oosten ook niet te bereiken.
 
Op 1/7/2011 8:00:42 PM schreef newp
Dit lijkt veel op de gevangenschap van dhr. E. Meeters midden 19e eeuw in naam van Willem II. Destijds was het een schriftelijke aanval aan het hof, nu is een een verbale (een waxinelichthouder tegen een kogelwerend glas is geen aanslag) aanval.
 
Op 1/7/2011 8:22:18 PM schreef sophia
@paul kasteel In het westen ook niet meer te bereiken.
Op http://www.hagepreken.blogspot.com is het ook al een tijdje erg stil, weet iemand hoe dat zit?
 
Op 1/7/2011 8:51:41 PM schreef bosje
In het noorden ook niet te bereiken
 
Op 1/7/2011 10:27:29 PM schreef Jeroen
En zo denken ze er over bij geenstijl
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/waxinelichtgooier_nog_steeds_s.html#comments
 
Op 1/8/2011 2:18:37 PM schreef Olav
In vervlogen tijden is het nog wel eens anders gegaan.

Hier, in Bergen op Zoom, is Hendrik van Mecklenburg, u weet wel, de man van Wilhelmina, in 1923 opgepakt wegens zowel openbare dronkenschap als weigering zich te legitimeren en bovenal een heel erg grote bek.

De politie sloot hem vervolgens op in de Gevangenenpoort, een middeleeuws geval voorzien van middeleeuwse cellen met dikke middeleeuwse tralies. De burgemeester kwam de volgende morgen te weten dat hij de "Prins der Nederlanden" te gast had en liet hem vertrekken met een beleefd handje.

De Familie heeft vervolgens Bergen op Zoom gemeden als de pest. Geen bevrijding of watersnood kon een Oranje over het hart laten strijken. Pas in 1996 kwam Trix naar hier. In haar toespraak vanaf het bordes op het stadhuis refereerde ze nog aan haar opa: "ik wordt hier beter ontvangen dan mijn grootvader".
 
Op 1/16/2011 4:54:32 PM schreef christel van den dobbelsteen
wanneer worden beaas onderdanen eens wakker? volksopstand weg met
die dure opvreters. de bajes in met hare hoogheden. in mijn eentje kan ik weinig doen. de helft van nederland wordt al gedrogeerd en de
happy few zal het hun reet roesten!
 
Op 1/18/2011 7:49:31 PM schreef leontine bal
meesterlijk stukje Emma. Ik hoop dat ik nog mag meemaken (ik ben 66) dat mevrouw zelf eens in de gevangenis zal terechtkomen, evt.samen met meneer Zorreguieta die zij zo'n warm hart toedraagt.
 
republiek republikeins koningin beatrix monarchie vs republiek rijks voorlichtingsdienst prins willem alexander